Laaaisa

hey, är hemma för kvällen ;) Har nämligen vart i laisa med pappa och Ida o gina och deras hästar var där 2. Dem gick med några barn till vägskälet och efter det skulle jag och ida ut o rid... för första gången för mig på typ... 3-4 år sedan då jag gick på ridskola. Det gick ju hyffsat ;) vi red i skogen och upp mot ett kalhygge. Sen då vi for tillbaka travade vi och traven över till gallopp...yes... macken som jag red på ville vinna över brunis så han drog ju iväg som ett tåg... Och brunis som ida red drog in i skogen. Och macken ville följa med så Macken drog in i skogen ióch jag fortsatte framåt xD Så gjorde lite kullebytter där på marken och lixom... wow... wtf hände? Ida kom mot jag och jag ställde mig upp med barr i håret och sand i hela fkking munen. haha så det såg nog ganska roligt ut. Men macken fångade ida in igen åsså for vi tillbaka. Sweet att första gången på 3 år som jag rider så flyger man av och får asont i nacken ;) Men när vi kom till stugorna igen spelade vi den försvunna diamanten och ida var askoncentrerad och lixom laddade tärningen åsså tappade hon den i cola glaset xD haha och vi satt där och asgarvade i säkert 5 minuter åt det xD haha aaaaaskul.
På kvällen åt vi ute. murika grillad fläskfilé med potatis :) Efter det gick vi in och ida, gina jag o pappa spelade bubblan. haha så himla roligt! går typ inte att förklara. ;) ja men sen grillade vi korv och så ja... gjorde vi int så mke mer.
Nästa morgon vaknade jag kanske elva och började äta frukost då jag såg ett svart streck springa  förbi i fönstret och jag tänkte att jag kanske skulle fånga in macken och började kuta ut då jag såg ett brunt streck springa förbi fönstret igen och sen ida efter det så det blev en ganska lång och jobbig språngmarch mitt i skogen efter hästarna. Ida i morronshorts och jag i mjukis byxor och gympaskor. Smått anfådda då vi kom tebax ;)
Men vi drog till sorsele ikväll och vi for på en lions grejj. Vann 1sta pris ;) Men ja... guse jobbigt å skriv... haha ja...
men ida är hon ---> www.honbah.com
Vi far upp till laisa igen imorgon och dem på söndag ;) fuunny
Men för er som inte fattar så har idas familj en stuga breve våran i Laisa ;) Så jag har känt henne hela mitt liv :P


KOMMENTARER


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress: (om du har)


Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P



Trackback